דלת כניסה מעוצבת

דלת כניסה תפקידה פשוט מאד, להפריד בין הבית לבין החוץ ועם זאת היא הרבה יותר מחוצץ. הדלת היא פריט עיצובי בולט וחשוב אשר משפיעה על הנראות של הבית, מחלקו החיצוני והפנימי. ההחלטה איזו דלת לקנות יכולה להעלות אצלך שאלות שונות ועלייך לדעת כי כל פרט יכול להיות חשוב וכי אין כל צורך לוותר או להתפשר על האיכות.

מה הופך דלת כניסה למעוצבת?

  • חומר – דלתות הכניסה יכולות להיות עשויות ברזל, מתכת, עץ ושילוב של חומרים. בחירת החומר משפיעה על העיצוב כאשר אלמנטים כמו זכוכית וחיבור בין יותר מחומר אחד, הופכים את הדלת למעוצבת. שילוב החומרים דורש דייקנות המתחילה מתכנון נכון ושימוש מתאים בטכנולוגיית הייצור.
  • פתיחה – לרוב, ההחלטה כיצד תיפתח הדלת, אם תהיה זו פתיחה כפולה, יחידה וכיצד תתבצע החלוקה, תושפע מהמקום ומהמבנה אך חשוב לדעת כי ישנן כמה אפשרויות ואילו הופכות את הדלת למעוצבת.
  • המשקוף והכיסוי – חלק בלתי נפרד מדלת כניסה מעוצבת הוא המשקוף – וגם הוא יכול וצריך להיות מעוצב בהתאם לדלת ובהתאם לסביבה העיצובית הכללית.
  • הפרטים ה"קטנים" – הפרטים הקטנים בדלתות הכניסה יכולים לעשות הבדל גדול כמו הידית, שילוב זכוכית וכל אלמנט אחר שנבחר עבור הדלת.

פרטים חשובים בעת תכנון דלת הכניסה

דלת הכניסה היא השער אל תוך הבית וישנם כמה דברים שחובה להתחשב בהם לפני הבחירה. עלייך להתחשב לפני הכול במפתח הדלת הקיים שלך. אמנם המפתח הוא סטנדרטי בדרך כלל אך ישנן מידות שונות של מפתחים ובהתאם דלתות שונות.

גורם נוסף שיש להתחשב בו הוא מנגנון הנעילה כאשר אין כל צורך להתפשר על בטיחות אלא פשוט לבחור דלת כניסה מעוצבת ובטוחה. גורם נוסף שעלייך להביא בחשבון הוא כמובן המחיר של הדלת ואם יש לך ספק לגביי העלויות מומלץ לפנות אלינו ברום-דום ונבדוק יחד איתך אילו דלתות יכולות להתאים לתקציב שלך.

בחירת דלת כניסה מעוצבת

הכניסה לבית היא מקום חשוב והיא לא רק מפרידה בין המתחם החיצוני לפנימי והפרטי, היא משפיעה על העיצוב של הבית כולו ועל התחושה שמתקבלת בכל כניסה אליו. הבחירה של דלת הכניסה חשובה וישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע על בחירתך:

  • עיצוב – עיצוב הוא עניין של טעם ועם זאת אפשר להגיד כי מומלץ להתאים בין הרוח העיצובית הכללית של הבית לבין דלת כניסה מעוצבת.
  • בטיחות – מערכת הנעילה של דלת הכניסה חייבת להיות איכותית ולהעניק לך את הביטחון הראוי בתוך ביתך.
  • בידוד – מומלץ לבחור דלת כניסה בעלת בידוד. אלמנטים שונים יכולים להשתלב כחלק מהעיצוב וזאת בלי לוותר על הבידוד, כמו זכוכית שיכולה להיות חלבית, להכניס אור לבית בלי שיוכלו לראות מבחוץ מה קורה בתוכו.
  • בקשה אישית – עלייך לזכור כי דלת הכניסה צריכה לענות על דרישותייך והאהבה שלך ולכן אם יש לך תכנון אישי שברצונך להוציא אל הפועל, כל שעלייך לעשות הוא לפנות אלינו, אל רום-דום ואנו נשמח לעצב יחד איתך את הדלת המתאימה לביתך.